Přejít k hlavnímu obsahu

Maserati Biturbo Spider

  • Výrobce: Maserati spa
  • Model: Biturbo spyder
  • Barva: červená
  • Rok výroby: 1986
  • Výrobní číslo: ZAMFL1102GA330518
  • Počet vyrobených kusů: 1 049

Cena: 259 990 .-

Kupé (Tipo AM331) představené jako první 14. prosince 1981 bylo velmi kompaktní, měřilo na délku jen 4,16 m, bylo 1,72 m široké a 1,31 m vysoké. Datum premiéry náhodně, Officine Alfieri Maserati slavila tehdy 67 let od svého založení. Šlo vlastně spíše o tudor, ovšem patřičně luxusní, nabídlo třeba i klimatizaci. A zároveň sportovní. Hlavní konkurenci hledejme v BMW řady 3, ať už první generace E21, nebo pozdější E30. Bavoráky byly o něco větší a dočkaly se i kombi a širší palety motorů. U Maserati se spoléhali výhradně na podélně vpředu před nápravou umístěné zážehové V6 s devadesátistupňovým úhlem rozevření… Vycházely z Meraku, jejich původ ovšem hledejme ve vidlicových osmiválcích pro formuli 1 konstruktéra Giulia Alfieriho. Základní tříventilový dvoulitr (1996 cm3) OHC s jediným dvojitým spádovým karburátorem Weber místo tří jednoduchých dával 133 kW při 6000 otáčkách. Oproti Meraku měl větší vrtání (82 oproti 80 mm), naopak zdvih byl snížen ze 66,3 na 63,5 mm. Vačkové hřídele poháněl ozubený řemen a nikoli řetěz, jako tomu bylo dříve. Ke sportovnímu zaměření se možná moc nehodily třístupňové automatické převodovky ZF, pětistupňový manuál od stejné německé firmy však ano, šesté ozubené kolečko bylo ještě hudbou budoucnosti. Obě měly na starosti 255 N.m/3500 min-1. Připlatit šlo i za samosvorný diferenciál, Biturbo vyznávalo pochopitelně klasickou koncepci s pohonem zadní nápravy

 

Spyder (Tipo AM333) odvodili od základní karosářské verze u Zagata, také se jako jediný nevyráběl přímo v Modeně, nýbrž v továrně této karosárny v Terrazzano di Rho. Pojal jen dva pasažéry, šlo tedy o striktní roadster. Měl také nejkratší rozvor 2400 mm i karoserii, ta měřila jen 4,04 m, tedy o nějakých dvanáct centimetrů méně než kupé, jinak s ním byly rozměry shodné. Premiéru si odbyl na autosalonu v Turíně 1984, už měl inovovanou oblejší palubní desku, kterou dostala ten rok i Biturba a čtyřstovkové sedany. Karburátorový dvoulitr nabídl 134 kW a dvouapůllitr 143 kW. V nabídce přežily až do první větší modernizace v roce 1988.

 

 

 

   Vyobrazený Spyder  pocházi z Californie a karoserie je ve velmi dobrém stavu . K základní výbavě patří klimatizace , el. skla , el. sklápění opěradel. Předchozí majitel vybavil  Maserati nerezovým výfukem . Auto je plně pojízdné . Pneu a disky jsou ve výborném stavu - disky originální . 

 

 

 

 

Interier je proveden v pravé světle hnědé kůži ,  s dřevěnými doplňky , vše je původní .

 

 

 

Motor  o výkonu 143 kW / 192 k je spojen s automatickou převodovkou . Vše je v původním plně provozuschopném stavu . 

Kontakt

Autogalerie JM, s.r.o.

U Pyramidy 721
Praha - Průhonice
Česká Republika
dálnice D1 - Exit 6

tel.: +420 267 751 111
mob.: +420 602 339 722
fax.: +420 267 751 212

e-mail: prodej@autogalerie.cz