Noblesa a vznešenost
Když sir Lyons přemýšlel co bude jeho další vlajková lod ani ve snu si nepředstavil , že nový model XJ 6 představený na autosalonu v Paříži vydrží ve výrobě celých 24 let. Byl to poslední model na kterém se osobně podílel. Díky skvělým jízdním vlastnostem, kvalitnímu ovládání a zároveň značnému luxusu a tichému motoru nastolil Jaguar nové parametry pro konkurenční luxusní automobily a vytyčil směr vývoje budoucích modelů vlastní značky. Jaguar XJ 6 ve výrobním programu značky nahradil většinu stávajících osobních modelů (420, Mark II, S-Type), vyjma sportovního modelu E-Type a luxusního 420G. Písmena XJ představují interní označení automobilky pro Experimentální Jaguar.
XJ6 byl nabízen s řadovým šestiválcem XK o objemu 4235 cm3 s výkonem 205 koní (151 kW) nebo s menším, od něho odvozeným šestiválcem o objemu 2792 cm3 a výkonu 150 koní (110 kW). Častější varianta se silnějším motorem těsně dosahovala hranice 200 km/h (124 mil/h), slabší motorizace poskytovala max. rychlost mezi 185 – 190 km/h. Slabinou menšího motoru bylo zrychlení z 0 na 100 km/h, které vozu s tímto motorem trvalo přes 11 sekund a s použitím automatické převodovky ještě narůstalo, a slabá celková výkonnost, jež byla v rozporu se sportovním charakterem 4,2litrového modelu. Není proto divu, že se XJ6 s motorem 2,8 litru prodalo jen 19 322 exemplářů oproti 59 077 vozům s motorem 4,2 litru (do roku 1973).
Exterier :
Karoserie nabízeného vozu je velmi zachovalá , po většinu času Jaguar brázdil silnice slunné Floridy a pak následně Californie . Nicméně původ a první prodej hledejme ve Švédsku kde byl Jaguar na začátku roku 1972 prodán prvnímu majiteli pod registrační značkou AB 14349. V roce 2009 prošel již v USA rozsáhlou opravou včetně laku a oprav čalounění interieru, zejména nekožených prvků , stav tachometru zapsaný na dochované zakázce je 39 155 mil . Dále je poměrně přesně zdokumentovaná jeho historie až do současnosti kdy nyní je na počítadle konečný stav 39 880 mil !!! . Vzhledem k velké škále přiložených dokumentu je možné považovat tento údaj za velmi pravděpodobně skutečný.
Interier:
U Jaguaru velmi oblíbené a žádané provedení bílý lak a světlehnědé kožené čalounění je ve velmi dobrém původním stavu . Pouze sedadlo řidiče má dvě scelitelné trhliny o délce cca 3 cm . Vše vč. kompletních přístrojů a ovladačů je původní . Koberce a čalounění stropu bylo v roce 2009 vyměněno za nové , nicméně dle přiložených původních účtů za originální .
V případě zájmu volejte na 00420 602 33 97 22 nebo pište na jiri@sudik.cz . Automobil je vystavený v Autogalerii v Praze Průhonicích
Autogalerie JM, s.r.o.
U Pyramidy 721
Praha - Průhonice
Česká Republika
dálnice D1 - Exit 6
tel.: +420 267 751 111
mob.: +420 602 339 722
fax.: +420 267 751 212
e-mail: prodej@autogalerie.cz
Adresa: U Pyramidy 721, Praha - Průhonice
Telefon: +420-267751111
Email: prodej@autogalerie.cz